Hiukset pinkiksi




Värjäsin 2018 keväällä hiukset lähes pinkiksi, koska olin pitkään halunnut kokeilla, jotain räväkkää hiusväriä. Kun olin nuori, ei pinkki hiusväri ollut pahemmin muodissa, vaan kaikilla oli ennemmin Jennifer Anistomainen tukka. 

Mietin pitkään kehtaanko värjätä hiuksia pinkiksi ja mitä työkaverit ja potilaat töissä sanovat. Sitten tajusin, ettei sillä ole mitään väliä mitä muuta ajattelevat ja pinkit hiukset eivät minun ammattitaitoani vähennä. 

Olen käynyt vuosia ystäväni kampaamossa ja hän tuntee hiukseni jo kohtalaisen hyvin. Hän varoitti, ettei ruskeisiin hiuksiin pinkki kunnolla tartu enkä halunnut rasittaa hiuksia vaalennuksella. Laitoimme päähän reilusti väriä, sillä jostain syystä hiuksillani on myös tapana hylkiä värejä. Lopputulos oli mielestäni todella kiva! Hiukset olivat aluksi burgundy punaiset, mutta Wella suoravärillä hiuksiin sai hyvinkin kirkasta pinkkiä!



Värjään suoravärillä hiukset ehkä kerran kahdessa viikossa. Väri levitetän märkiin hiuksiin, annetaan vaikuttaa 20min ja pestään sitten pois. Hieman aikaa vievää, mutta ei mikään mahdoton. Värillä on paha tapa tarttua joka paikkaan, mutta esim. kaakeleista se lähtee ihmesienellä melko hyvin pois.


Minulla on myös ollut 2 tai 3 kertaa sinetti hiustenpidennykset. Kun ystäväni oli vielä opiskelija, testasimme hiuksiini kaikkea hauskaa. Pisimmät pidennykset olivat todella pitkät. Omat hiukseni olivat tuolloin aika pitkät, mutta välillä olen pätkäissyt hiukset ihan lyhyiksikin.


Yllä olevassa kuvassa on lyhemmät pidennykset, sillä tuolloin minulla oli aika lyhyet hiukset. Ei kannata pilata lopputulosta liian pitkillä pidennyksillä. Pidennykset rasittavat hiuksia herkästi, joten niitä ei kannata vuodesta toiseen pitää. Värjäystäkin kannattaa pari kertaa miettiä. 

Omat hiukseni ovat kohtalaisen vaalean ruskeat. Pidin kovasti tummanruskeasta sävystä hiuksissani ennen pinkkiä väriä, mutta siihenkin kyllästyy nopeaa. Ihmiset kehuivat että nuorennuin 10v pinkin hiusvärin myötä, joten vaikeapa tuota on sitten alkaa vaihtamaan. Ei sillä, olen edelleen tyytyväinen punaisempaan sävyyn. Ruukasin vihata sitäkin nuorempana.

Minulla on syksyisin oikea sulkasato ja hiuksia lähtee tupoittain. Tämä on ihan normaalia ennen talvea. Myös ihokarvat kasvavat talvella hitaammin..! Mietin pari kuukautta sitten, antaisinko hiusten vähän levätä värjäyksestä, mutta ihan vielä en ole tätä raskinut jättää pois.


Värjäsin hiukseni edellisen kerran kesällä 2018. Suoravärillä saa pidettyä väriä yllä ihan kivasti, mutta toki juuri alkaa väkisinkin väljähtämään. Muutimme vuodenvaihteessa Kempeleestä Turkuun ja päätin kokeilla täällä uutta kampaamoa. 

En ollut järin tyytyväinen lopputulokseen, sillä juuresta ei tullut niin tummaa, mitä olisin halunnut. Mös latvat jäivät aika vaisuiksi.. Pitänee kokeilla laittaa suoraväriä päähän ja katsoa pelastaisiko se tilannetta.


Tässä kuva viime kesältä. Juuri on ihanan violetti ja latvoissa on kirkasta pinkkiä. Näytin näitä kuvia kampaajalle, mutta hän ei vain saanut loihdittua samanlaista sävyä kuin kuvassa. Tietty uusien hiusten työstäminen on aina haastavaa alkuun. Mutta ehkäpä silti kokeilen jatkossa jotain toista kampaajaa tai menen vanhalle luottokampaajalleni, kun ensi kerran olen Oulussa päin.

Kommentit

Suositut tekstit